Algemene voorwaarden

Verzending en levertijden.

Wat is de levertijd van een product?
Uw bestelling wordt dezelfde werkdag in behandeling genomen.Indien u bestelt voor 15:00 uur zal uw bestelling (op werkdagen) meestal de volgende dag al bezorgd worden. Het kan een enkele keer voorkomen dat een product niet direct bij ons op voorraad is en moet worden besteld bij de leverancier. Indien dat het geval is zullen we u direct een email sturen met de verwachte levertijd van het product. Na ontvangst van dit mailtje kunt u zelf beslissen of u wilt wachten of dat u de bestelling kosteloos wilt annuleren.

Country Life Style verzendt per DHL pakketservice als verzekerde zending.

Verzendkosten in Nederland:
- Is het totaal bedrag van uw bestelling boven de € 50,- dan zijn de verzendkosten GRATIS!
- Voor bestellingen onder de € 50,- betaalt u € 6,75 voor het verzenden binnen Nederland.
- Bij breekbare producten zullen wij uw product voor € 10,- verzenden met een breekverzekering.
- Indien het gaat om een groter of zwaarder product, dat wij bij u thuis bezorgen, zijn de bezorgkosten € 50,-.

Verzendkosten buitenland:
-Informeer per mail naar de verzendkosten voor uw land. De kosten voor Duitsland en België zijn 9,95.

Volgen van uw bestelling
Zodra het pakje door ons wordt verstuurd krijgt u van ons een mailtje met de track&trace code.
Met deze code en link in het mailtje kunt u uw bestelling volgen. Pakketten worden over het algemeen later op de dag geleverd dan de brievenbuspost.

Het kan voorkomen dat na het klikken op de link u de melding krijgt “Er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie” . Deze melding kan voorkomen als DHL het pakje nog niet heeft verwerkt. Over het algemeen is de status de volgende dag wel op te vragen.

Wanneer dezelfde melding drie dagen na verzending nog steeds verschijnt en u heeft de bestelling nog steeds niet ontvangen, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice. Vermeld u hierbij dan uw ordernummer.

Niet thuis?
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat u niet thuis bent als het pakketje wordt bezorgd. In dat geval word het pakket eventueel bij de buren afgeleverd. Indien ook daar niemand thuis is wordt het pakje in de meeste gevallen de volgende dag nogmaals aangeboden.

Beschadigde pakketjes
Indien u een pakje aangeboden krijgt en het is ernstig beschadigd of opengemaakt adviseren wij u dit pakje niet aan te nemen. Indien u dit wel doet vervalt alle garantie en verzekering. Dit kan soms ernstige gevolgen hebben. Weiger daarom het pakket, laat de koerier het weer meenemen en neem contact met ons op.

Mist u ook deze levering? In uw brievenbus vindt u een papiertje van DHL. Met dit papiertje of uw verzendbevestiging en uw legitimatiebewijs kunt u het pakketje ophalen op het postkantoor.

Ruilen en retournering
Indien uw online aankoop niet bevalt of het toch niet de juiste maat blijkt te zijn, kunt u het artikel altijd ruilen. Voor veel van onze artikelen, met name kleding en laarzen is het aan te bevelen een bezoek aan onze sfeervolle winkel te brengen. Wij kunnen u dan voorzien van het juiste advies en u kunt op uw gemak passen onder het genot van een heerlijk kopje koffie.

Afwijkende kledingmaten
Kledingmaten kunnen afwijken van de standaardmaat. Sommige kledingstukken vallen groter of kleiner. Indien hiervan sprake is dan geven wij dit zoveel mogelijk aan.

Afwijkende schoenmaten en pasvormen
Schoenmaten kunnen afwijken van de standaardmaat. Per specifiek model outdoorlaarzen verschilt de pasvorm. Sommige laarzen vallen groter of kleiner. Indien hiervan sprake is dan geven wij dit zoveel mogelijk aan.

Elk model heeft specifieke kenmerken zoals bijvoorbeeld: een hoge wreef of een bredere kuitmaat of uitneembaar voetbed. Ook het profiel onder de laars verschilt per model. In de winkel kunnen we u hierover optimaal adviseren. U kunt natuurlijk ook altijd even bellen voor telefonisch advies: 0341-492145.

Let op: Doordat de maten en pasvormen van outdoorlaarzen en outdoorkleding zó persoonsgebonden zijn, adviseren we u te ruilen in onze winkel te Putten. Dit ter voorkoming van meerdere teleurstellingen en onnodige verzendkosten.

Retourpakketten
U kunt uw product per verzekerde zending retourneren voorzien van een kopie van uw verzendbevestiging met reden voor retour. Zonder deze verzendbevestiging kunnen wij uw retourzending niet in behandeling nemen.
Retourpakketten worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld. U ontvangt geen melding als uw pakket in ontvangst wordt genomen, u kunt dit zelf nakijken door de track&trace code van uw verzekerde zending te volgen. De verzendkosten voor de retourzending komen voor uw rekening.

14 dagen afkoelingsperiode
Bij Country Life Style kunt u uw online aankoop binnen 14 dagen ruilen of retourneren. Het is hierbij wel van belang dat het product ongebruikt en smetteloos, krasvrij in de oorspronkelijke verpakking zit. Eventuele etiketten mogen er niet afgehaald worden. Beschadigde of gebruikte producten komen niet in aanmerking voor ruiling of restitutie, onze retourafdeling zal ieder product individueel beoordelen.

Stappenplan ruilen/retourneren
Om uw ruiling of retournering zo goed en spoedig mogelijk op te lossen vragen wij u om onderstaand stappenplan aan te houden;
Wij verzoeken u het pakket met het product aangetekend (i.v.m. verzekering) te sturen naar;

Country Life Style
T.a.v. afdeling klantenservice
Voorthuizerstraat 131
3881 SV Putten

De retourzendingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld.

Verkeerd artikel ontvangen?
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat wij een fout maken en het verkeerde artikel wordt geleverd. Controleer daarom altijd uw bestelling. Indien u onverhoopt een verkeerd product heeft ontvangen, kunt u dit altijd binnen 14 dagen aan ons retour sturen. Wij vragen u te handelen volgens bovenstaand stappenplan, de gemaakte verzendkosten nemen wij dan voor onze rekening.


Garantie en defecten

Garantietermijn
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iets misgaat met uw aankoop, wij zullen dan zorgen dat het zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Uw normale garantie op laarzen en kleding is 12 maanden. U heeft uitsluitend recht op garantie indien u in het bezit bent van de originele aankoopbon of bevestigingsmail.

Garanties op merkproducten voor kleding en laarzen worden altijd uitgevoerd door de leverancier.

Uitgesloten van garantie;**
- Normale slijtage
- Verkeerd gebruik (zoals uitmesten van stallen, gebruik met pekel, zout, zuur of chemische middelen.)
- Uittrappen van laarzen
- Het stappen in een scherp voorwerp waardoor een zool scheurt
- Winkelhaak in kleding

** Deze uitsluitingen zullen altijd door ons beoordeeld worden. Indien blijkt dat er sprake is van een fabricagefout geldt uiteraard de reguliere garantie.

Hoe te handelen bij garantie en defecten
Om uw reparatie zo goed en spoedig mogelijk op te lossen vragen wij u om onderstaand stappenplan aan te houden;
Download hier ons Reparatieformulier (Via rechtermuisknop Opslaan als)
Op het formulier kunt u aangeven wat het defect is.

Wij verzoeken u het pakket met het product aangetekend (i.v.m. verzekering) te sturen naar;
Country Life Style
Voorthuizerstraat 131
3881 SG Putten

Zodra wij meer informatie hebben over uw reparatie, stellen we zo spoedig mogelijk een oplossing voor. Houdt u rekening met een reparatietermijn van minimaal 14 dagen.

Contactgegevens

Correspondentieadres
Country Life Style
Voorthuizerstraat 131
3881 SG Putten
Telefoonnummer klantenservice: 0341- 492 145

Algemene e-mail
info@countrylifestyle.nl

Vragen over bestellingen
klantenservice@countrylifestyle.nl

Openingstijden telefonische klantenservice helpdesk:
Maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.00. U kunt ons uiteraard per email bereiken. We reageren supersnel.